Anadolu’nun köklü lezzet miraslarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtarak gelecek nesillere aktarmayı hedefleyen kültürel etkinliklere bir yenisi daha eklendi. Sektörün lider isimlerini bir araya getiren organizasyon, bölgesel mutfakların turizmdeki gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.
KIRIKKALE GASTRONOMİ KÜLTÜRÜ SAPANCA’DA SAHNEYE ÇIKTI
GTD İstanbul tarafından 22-23 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen “Doğayla İç İçe, Sağlıklı Beslenme” programında Kırıkkaleli Executive Chef Hüseyin Şipal, yardımcısı Chef Cansu Tekin ile birlikte memleketini temsil etti. Türkiye’nin önde gelen otellerinden Dedeman Village Sapanca ve NG Enjoy ev sahipliğinde düzenlenen etkinlik; gastronomi yazarları, iş insanları ve yabancı basın mensuplarını bir araya getirdi.
DR. ENDER SARAÇ İLE TÜRK MUTFAĞI SÖYLEŞİSİ
Program kapsamında danışman şef Hüseyin Şipal, ünlü televizyon programcısı Dr. Ender Saraç ile birlikte “Türk Mutfağı ve Longevity” (Uzun Yaşam) başlıklı özel bir panele katıldı. Panelin hemen ardından şef ve ekibinin hazırladığı antioksidan özellikli sağlıklı beslenme menüsü misafirlere ikram edildi. Organizasyonun devamında ise Sakarya Serdivan’daki Mühür Restaurant bünyesinde yedi bölgeden onlarca Anadolu lezzeti davetlilere sunuldu.
YAHŞİHAN’IN DUT TATLISI ULUSLARARASI BASINDAN TAM NOT ALDI
Etkinliğin en dikkat çekici bölümü ise Yörük Türkmen yemeklerinin sergilendiği mutfak atölyesi oldu. Şef Şipal, doğup büyüdüğü topraklardan gelen geleneksel reçeteleri ve hikayeleri paylaşırken, özellikle Yahşihan yöresine özgü dut tatlısı katılımcılardan büyük övgü aldı. Kentin yöresel zenginliklerinin bu denli geniş ölçekli bir organizasyonda yer almasının, şehir turizmine ve yerel lezzetlerin markalaşma sürecine büyük katkı sunacağı vurgulandı.
, www.ilgazetesi.com.tr, https://www.ilgazetesi.com.tr/unlu-doktorla-ayni-sahneyi-paylasti-kirikkaleli-sef-saglikli-beslenmenin-332849h.htm,


